Nieuw zeeland - Reisverslag uit Haruru, Nieuw Zeeland van Kim Broek - WaarBenJij.nu Nieuw zeeland - Reisverslag uit Haruru, Nieuw Zeeland van Kim Broek - WaarBenJij.nu

Nieuw zeeland

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 November 2014 | Nieuw Zeeland, Haruru

de vlucht naar nieuw zeeland is heel goed verlopen. wel een vrije vierde stoel dit keer en ook niet zo;n overvolle vlucht. .. en de kinderen hebben heel veel geslapen. ik (kim) heb zelfs een film af kunnen kijken (lucy spannende film) en jan zelfs twee. de vlucht vloog voorbij ;)
aankomst nieuw zeeland: ook handig trouwens dat je met kinderen vaak overal via priority wordt voorgelaten; geen lange wachtrijen!
aankomst NZ verloopt wat minder vriendelijk, bij jan worden er 8 pakken shaq afgenomen. meedogenloos gewoon. ze gooien het zo in de kliko we mochten het niet eens meer uitdelen.
het was of 380 dollar betalen of inleveren.
en buiten stortregent het!
Bij de i phone ons airport gateway hotel gebeld en we werden opgehaald. het was een heel stoffige kamer met tapijten en we moesten allemaal hoesten, bah ramen open, wollen deken van de bedden gehaald en slapen maar. morgen dan geen jetlag dus dat is fijn. savonds vetrekken en savonds aankomen is ideaal.
volgende ochtend continental breakfast in het hotel en dan komt Dan onze toyota hiace high top campervan brengen, joehoe onze trip kan beginnen. Keep Left Keep Left
hij heeft nog de tip om via de west kust te rijden en in waipoua forest te overnachten dus we passen onze planning aan want het klinkt goed. op haar Doc camping bij de kauri bomen.
jailynn smult van de nz vis met ratouille uit blik en brown rice, het eten is hier veel lekkerder dan in Nl zegt ze, haha
vandaag naar haruru falls, onderweg een stop bij de grootste kauri boom; omtrek 17 meter diameter 4 mter hoog 52 meter.
het rijden in nz gaat over kronkelige bergachtige wegen met om je heen alleen natuur, heel af en toe een dorpje en af en toe zie je een tegenligger. groter contrast met bangkok kun je niet hebben!!
een mooie campsite bij een motel getroffen: aan de rivier met uitzicht op de haruru falls. BBQ plaats speeltuin en we kunnen wassen en drogen wat ook nodig is.
kinderen vermaken zich hier goed op de trampoline / schommels / glijbaan. het weer trouwens in nz tot nu toe: het is geen four seasons in a day wat ik had gelezen maar in an hour. regen / hagel / zon het wisselt zich af per kwartier. savonds koelt het flink af . de warmte bultjes van thailand zullen nu wel verdwijnen bij de kids.
jessie had wel heel veel uitslag op haar lichaam maar dat is hoogstwaarschijnlijk van de BMR spuit.
het is hier nu 23.11u 12 uur later als bij jullie, ik ga douchen en slapen, morgen een dagje of twee in buurt van pahia en dan door naar omgeving russell. veel liefs XXX van ons.

• 13 November 2014 - 19:44

Ton Van Den Broek:

Hallo Muldertjes.

Het gaat goed met jullie lees ik,, en Jan dan uiteindelijk toch gestopt met roken in Nieuw Zeeland?
    Het weer klinkt nogal herfstachtig, hier is het prachtig voorjaarsweer van 12 tot 15.00 uur verder toch wel fris.
    De Camping is meegevallen?
    ik denk dat jullie nu aan het ontbijt zitten, bijna 8 uur .
    een weekje thailand was dus wel genoeg om mee te beginnen, dan leer je het wat andere weertype beter te waarderen.
    Als ik nog wat tabak op moet sturen voor jan dan moet je het maar mailen kim, of wordt dat ook onderschept?
    voor jullie allemaal een dikke kus en knuffel en tot het volgende bericht.

xxxxxx van opa en pap

• 14 November 2014 - 11:17

Sil:

leuk om te lezen. ben benieuwd welke buggy jullie mee hebben genomen.
    zonde van de shag. maar goede rede om te stoppen toch?
    nou nog veel plezier. en lekker genieten. hier is het weer trouwens heel zacht voor de tijd van het jaar.
    zaterdagavond zelfs nog tot 23u buiten gezeten. was wel grappig. as zaterdag komt sinterklaas hier aan dus teun is helemaal hyper. heeft al 4 verlanglijstjes gemaakt met tips voor de sint. xxx van ons

• 14 November 2014 - 14:03

Harry:

Lieve Kim, Jan, Jailynn en Jessie.

Bedankt voor jullie gezellige reisverslagen, die mij vertellen, dat jullie vol op genieten, de momenten weten te benutten, gewoon creatief reizen om nu samen te gaan ervaren hoe het is om in het Waipoua forest te kamperen met zijn zeer indrukwekkende bomen. Ik vind het ook leuk om te lezen hoe Jessie en Jailynn al spelend Thailand en NZ ontdekken.

Alle goeds en liefs!

harry

• 23 November 2014 - 09:39

Ans En Herbert:

Hallo wereldreizigers
    Het is ondertussen al weer 23 november en dat betekent dat jullie al 3 weken onderweg zijn. We kijken uit naar een nieuw reisbericht. Zijn benieuwd hoe het gaat. Het weer is hier gelukkig nog heel goed voor het jaar. Vandaag zelf 15 graden. Mag voor ons zo blijven. Jan gaat het wel om met een camper te rijden? En zeker links rijden is wennen.
    Jan hoe gaat het nu dat je gestopt bent met roken? Fijn he? En je wordt er ook nog eens rijk van. Stel nou toch eens voor dat je vriend en vijand totaal verrast als je terug bent en zegt dat je met roken bent opgehouden.
    Luitjes, geniet want je ziet hoe snel alles gaat.
    groetjes uit Stiphout
    Ans en Herbert

• 23 November 2014 - 18:41

Eugenie:

Hoi Jan , Kim , Jailynn en Jessie .

Wat is het toch leuk en bijzonder om jullie reisverslagen te lezen en de foto's te bekijken .
    Hier in Nederland is het zacht weer en daarom zijn we volop bezig bomen om te zagen in ons bos , want misschien krijgen we toch nog een strenge winter .
    Groetjes en Veel plezier daar .
    Eugenie en Dennis

• 23 December 2014 - 22:18

Frido&jeannette:

Hey schatjes, ik heb (eindelijk) jullie geweldige reisverslag gelezen..:-) wat geweldig allemaal!! Blij dat jullie het goed hebben..hmmmm heerlijk het verhaal hoe het is geweest in Thailand!! En hoe jullie het nu beleven..nou hier is iedereen lekker zijn gangetje aan het doen..geen schokkende gebeurtenissen in de vriendenkring. Het is bijna kerst dus iedereen is lekker aan het stressen om klaar te zijn voor die tijd:-)

• 23 December 2014 - 23:53

Frido&Jeannette:

Oeps we waren nog niet klaar :-) wij zijn 1e kerstdag bij bianca en 2e kerstdag bij mijn zus in almere.

Helaas voor ons zijn ze nog steeds niet aan het bouwen :-( we hadden alle papieren in orde van onze kant..hoorde we gisteren dat de bouwvergunning nog niet door is boehoe..hehehe. dus weer uitstelling. Hopelijk in januari is het allemaal rond.weer gdnoeg geluld over ons :-) ga lekker verder met genieten met het gezin!! Geniet volop en we lezen weer hoe het geweest is!! Miss you!! xxx F&J&B

• 25 December 2014 - 12:24

De Bruintjes :

Heeeee !! Vrolijk Kerstfeest vanuit een regenachtig Waalwijk !!
    Groetjes van de Bruintjes